Kategorier
Köpvillkor
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning.
Frakt
Vi levererar endast inom Norden.
Betalning
För säker och enkel betalning använder vi Klarna Checkout. Se nedan för steg för steg guide
Leveranstid
Vi skickar ut varor kontinuerligt och i normala fall har du din beställning inom några dagar. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans. Är någon vara restnoterad och det tar mer än 7 dagar innan den kommer in igen, kontaktar vi dig för att komma överens om hur leveransen ska ske. Om en vara skulle vara slut i lager, utan att detta tydligt framgår i produktbeskrivningen, skickar vi den varan så snart den kommer in igen. Meddela oss omgående via e-mail, om du vill häva köpet av den försenade varan. En vara som inte kan samlevereras på grund av att den är slut i lager, när detta inte anges i produktbeskrivningen, skickas naturligtvis fraktfritt till dig.
Om du beställer/reserverar en vara som är slutsåld, där ett datum är angivet när den tidigast kan skickas, tillsammans med varor som finns i lager, kommer hela din beställning att skickas när den slutsålda varan åter kommer in i lager. Önskar du två leveranser tar vi ut dubbla fraktavgifter.
Skadat gods
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.
Ej utlöst leverans
Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget/Posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig 250 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Vi skickar då ut en faktura till dig via Kreditors tjänster som ska betalas inom 15 dagar netto.
Reklamation
Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail så att vi kan rätta till felet. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.´
Öppet köp
Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Kontakta oss alltid först via e-mail innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga.
Ångrar du ett köp och vill returnera en vara får du själv stå för returfrakten. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan sänder vi dig ett utbetalningskort alternativt sätter in varuvärdet på ditt konto. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.
Klarna Privacy Policy
“In order to offer you Klarna’s payment methods, we might in the checkout pass your personal data in the form of contact and order details to Klarna, in order for Klarna to assess whether you qualify for their payment methods and to tailor those payment methods for you. Your personal data transferred is processed in line with Klarna’s own privacy notice.”
Klarna Privacy Policy
Klarna kundservice
Klarna kundservice
Att handla och betala
Att handla hos oss ska kännas enkelt. Vi har gjort en liten guide för att vara tydliga.
Viktigt
Efter att du genomfört ett köp kan du inte lägga till produkter till en order, utan du får i så fall göra ett nytt köp för den nya produkten du önskar.
Betalningssätt
Du kan betala på följande sätt via Klarna Checkout:
Frågor gällande din betalning?
Har du frågor gällande din betalning kan du kontakta Klarna på telefon +46 (0)8 – 120 120 10
Återbetalning
Jag har betalat med kort eller via internetbank, hur får jag tillbaka pengarna? Du kommer se pengarna inom några dagar på det konto som du använde när du la din beställning.
Företagsinformation
Lightforcebutiken.se drivs och förvaltas av Gode Bra AB, Timotejvägen 19, 921 92 Lycksele, Org.nr. 559078-8484